CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, December 6, 2010

Di mana DIA dihatiku?

Dengan Nama ALLAH yg Maha Pengasih lagi Maha Pemurah...

Assalamualaikum...



Pada dua hari yg lepas...saya terbaca satu pernyataan yg dibuat oleh teman saya di facebook....well, dipendekkan cerita, saya xbrp setuju dgn penyataan die...penyataan die berbunyi begini (lbh krgla...hehe):

" aku ada tanye seorg sis yg blaja kt Aussie, die ckp kt situ xsesuai nk bertudung labuh...sbb skrgkn zaman fitnah...so, aku xsanggup nk menghadapi fitnah2 org kafir kt sane (coz die akn blaja klt aussie gak)...jd,  skang nie aku nk ubah diri aku, aku nk stat pki tudung pendek, so ble kt Aussie nnt, xdela org ckp aku da berubah sjk pg Aussie...lgpn prgi aku nie ganas cket, klu aku pki tudung labuh nnt, buat malu org pki tudung labuh jek.."

Saya agak terkejut ble mmbca pernyataan nie...tp, saya xpasti sama ada ada fatwa yg mengatakan blh berubah ke arah yg lbh xbaek semata2 nk jaga hati org kafir...hmmm...klu sesiapa yg tau, bleyla share ya...bkn menghina, ttp sekadar ingin berkongsi, mgkn ada bende yg saya xtau...kite boleh bljr bersama2...

dr apa yg saya faham...bukan ke pandangan ALLAH itu lebih utama dr pandangan manusia, apatah lg non-muslims...saya sendiri bljr di kelilingi lautan non-muslims dan mereka tidak menjauhkan diri ataupun membenci kita hanya kerna kita memakai pakaian yg disarankan Islam. Memang x dinafikan ada segelintir mereka memandang pelik bahkan ada juga yg Islamophobic...tetapi, apakah itu alasan untuk kita berubah ke arah yg buruk semata2 untuk menyesuaikan diri dengan mereka...just Be Urself, Be a True Muslim and Muslimah...

inilah jalan mujahadah kite...inilah pengorbanan yg perlu kita lakukan pabila diri kita ditakdirkan berada di kalangan mereka yg masih lg belum m'dpt hidayah ALLAH...bukankah "berjuang itu pahit kerna syurga itu manis"? fikirkan...kalau bukan kita, siapa lg yg nk menegakkan kalimah ALLAH di bumi yg asing itu...

sesungguhnya berjuang melawan hawa nafsu itu merupakan suatu jihad yg sgt besar malah lg besar dr jihad perang itu sendiri...ALLAH ada berfirman dalam surah al-Ankabut ayat 69:

"Dan orang2 yang berjihad untuk (mencari keredhaan) Kami, Kami akan tunjukkan kepada mereka jalan-jalan Kami. Dan sungguh ALLAH berserta orang2 yg berbuat baik"



Sesiapa yg ada pandangan yg berlainan- silalah share ya...=)

Salam ukhuwwah.....dr PeMbUrU_cInTa_IlLaHi xoxo

1 hugs and kisses:

deqnamalu said...

takde pandangan lain..aku setuju!