CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

Friday, November 26, 2010

Erti syukur...

Dengan Nama ALLAH yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang...

Assalamualaikum...

Alhamdulillah, diri ini masih lagi mampu update blog nie..huhu, semoga dapat istiqamah...sesungguhnya syukur itu sesuatu yg selalu dipandang sebelah mata oleh kita...apatah lagi bila ujian datang melanda, kata2 syukur diganti pulak dgn kata2 kekufuran...astaghfirllahala'zim...itulah lumrah manusia, sentiasa lupa...kan nama kita juga berasal dr perkataan Arab "nasia" yg bermksd lupa..=) so, xheranlah...tetapi, sometimes ALLAH mengajar kita untuk bersyukur dengan cara yg sgt2 tidak disangka...

diriku jg diuji angkara ketidaksyukuran terhadap segala nikmat yg ALLAH tlh berikan...aku xpnh cuba b'syukur dgn ape yg ALLAh tlh tkdrkn kpdku...diriku selalu m'p'tikaikn qadha' dan qadar ALLAH...aku sllu tnye "knp aku?" "knp aku nie nsb mlg sgt?" dn sbginya...lalu, ALLAH dtgkn ujian kpdku yg btul2 m'buat diriku menangisi diatas kealpaan aku sblm ini...alhamdulillah...kini, aku lbh m'syukuri stp yg ALLAH tlh brikn kpdku...wlupn aku t'pksa keluar dr UIA yg sgt2 aku cintai krn suasana Islamik yg xmgkn aku mmpu cri di tmpt lain dn msk ke uni swasta, sponsor dr PAMA...huhu...tq sgt2 mak n ayh n maafkn adik sbb dah mnyshkn mak n ayh...t'lalu bnyk pgrbnn yg tlh mak n ayh lakukan...adik hnya mampu berdoa agar ALLAH mmbls pgrbnn mak n ayh nie dgn syurga yg kkl abadi...mgkn insan2 lain xkn sangka klu p'jlnn hdpku ini tdklah mdh...byk liku2nya...bnyk airmata tlh gugur spnjg mnmph p'jlnn nie...tp, aku b'sykr kerna aku mndpt tarbiyyah dr ALLAH scr langsung dgn dugaan yg ditimpa-Nya kpd diriku ini...alhamdulillah, aku skrg brd di Nottingham Uni yg majoritinya mmg non-Muslims..wlupn bg2, ada stu perasaan ktngn ygg xmmpu aku gmbrkn pabila b'gaul dgn mrk...khdpn sehari2 aku di sekeliling mrk m'buka mataku seluas2nya untk lbh mmhmi mrk dn juga agama yg aku anuti iaitu Islam...lalu disini, aku menemui sisi hidup yg xprnh aku lht dan mengalaminya...dan aku b'sykr diatas nikmat yg x t'duga ini yg ALLAH tlh brikn pdku...dn jge aku b'sykr krna aku diprtemukn dgn shbt2 bru yg insyaALLAH mmpu mmbw aku lbh dkt kpd ALLAH...

Setiap apa pun kptsn yg kte buat, kte kene percaya klu itulah yg t'baik...ALLAH knows what's the best for us...so, hv faith in HIM...

Semoga kte b'temu lg pd post seterusnya...

Salam ukhuwwah....dr PeMbUrU_cInTa_IlLaHi xoxo

0 hugs and kisses: